ASSESSORS I CONSULTORS
A L'ESCALA

Notícies recents

No supone una discriminación laboral que la empresa asigne modelos de vehículos distintos a sus empleados en función de su categoría o rango profesional, según establece la Audiencia Nacional, sentencia de 27 de julio de 2026. El magistrado determina que la diferenciación por rangos no vulnera la igualdad de trato, ya que la legislación laboral permite a la dirección disponer
libremente de la retribución en especie respetando los mínimos legales y convencionales, siendo la jerarquía un criterio de comparación plenamente válido. Asimismo, la resolución descarta cualquier infracción en materia de prevención de riesgos laborales.

Data publicació: 27/08/2026

Solo hay un inconveniente. Si no encontramos una forma de controlarlo, la guerra jurídica impulsada por la IA resultará abrumadoramente cara, y todos pagaremos el precio por ello. Dentro de un par de años, no serán solo los tribunales laborales los que se vean desbordados. Los juzgados de menor cuantía, en particular, se verán saturados de demandantes asistidos por IA que presentarán demandas por responsabilidad por productos defectuosos, ventas abusivas o cualquier otra disposición legislativa poco conocida que pueda ser objeto de acción judicial. Al fin y al cabo, es tan fácil que más vale probar suerte. El problema es que esto se va a convertir en un gran reto para la economía.

Data publicació: 25/08/2026

Els professionals del sector legal i immobiliari han detectat un augment de les consultes d'inquilins que volen saber fins on arriba el dret a gaudir d'un habitatge climatitzat i si poden reclamar millores davant d'episodis de calor extrema. La resposta, de moment, és clara: la llei no obliga el propietari a instal·lar aire condicionat. "És important distingir entre habitabilitat i confort". La qüestió es pot complicar quan la calor està relacionada amb les característiques del mateix edifici. Un habitatge amb un aïllament tèrmic deficient podria generar responsabilitats per a l'arrendador si es demostra que les condicions n'impedeixen l'ús normal. "Llavors es tractaria d'una deficiència rellevant, però caldria analitzar cas per cas. El mal aïllament per si mateix no implica una infracció legal si no compromet la salubritat o la seguretat”, aclareix la lletrada.

Data publicació: 20/08/2026

Hisenda està facultada per comprovar quotes d'IVA pendents de compensació generades en períodes prescrits si s'apliquen en exercicis posteriors que romanen oberts a la regularització, segons estableix el Tribunal Suprem. El ponent determina que la potestat per comprovar i investigar de l'Administració és autònoma respecte al dret a liquidar, per la qual cosa Hisenda pot examinar plenament els saldos d'IVA generats en exercicis prescrits quan es pretenguin compensar en períodes actius. Després de la reforma de la Llei 34/2015, la Inspecció pot verificar l'origen i la procedència d'aquests saldos a efectes de liquidar els períodes posteriors no prescrits, sense que la prescripció de l'any d'origen de les quotes sigui un obstacle per a aquesta comprovació.

Data publicació: 13/08/2026
Tens dubtes? Posa't en contacte amb nosaltres!
la política de privacitat
Informació bàsica sobre el tractament de dades (Reglament (UE) 2016/679)
Responsable del tractament:
VICENS ASSESSORIA, SLU
Finalitat: Oferir, prestar i facturar els nostres serveis d'assessoria fiscal, jurídica, laboral, comptable i assegurances.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: Les dades no es cediran a tercers, llevat que ho exigeixi una llei o sigui necessari per complir amb la finalitat del tractament.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir dades, així com la resta que s'expliquen en la política de privacitat.
Més informació a la nostra política de privacitat
Top

 

 

Aquest portal web únicament utilitza cookies pròpies amb finalitat tècnica, no recull, ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement.

Premi per obtenir més informació.